Tarján András blogja

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Fülig José: "Európa! Nem vesznek el tőlem!" akarsz fogadni...? (2020.12.08. 17:42) Rigó
  • gigabursch: Az a blogger, aki Brendel Mátyást nem takarítja ki a blogjáról, annak komoly bajai vannak. Segítek... (2020.10.06. 12:05) Bringa
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @wolves84lb: :) (2018.10.30. 13:34) Rémálom
  • Venlo: A Palatinus házak központi fűtési módozatáról jutott eszembe: a fürdőszobák melegvize is a Margits... (2018.03.21. 05:54) Palatinus házak

Életrajz

2008.02.15. 18:13 | tarjanandras | 2 komment

Általános iskolai tanulmányaimat a Sziget utca 8-10. szám alatt végeztem (ma Gárdonyi Géza Általános Iskola).

1958-ban tettem érettségi vizsgát a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban. Felvételt nyertem az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának biológia-földrajz szakára. Az itt szerzett diplomával általános és középiskolai tanárként dolgoztam.
 
Később járási illetve budapesti kerületi tanulmányi felügyelő lettem. Öt éven át vezettem általános és középiskolás olvasótáborokat. Részt vettem a tantervfejlesztő munkában a MTA munkacsoportjában a NAT kidolgozásának folyamatában elsősorban az intézményi stratégiák, helyi társadalom kapcsolata oldaláról. Irányítottam helyi tanterv készítő tevékenységet. Rendszeresen pályáztunk a minisztérium közoktatásfejlesztési alapjához.
 
Időközben pedagógia szakos előadói oklevelet szereztem a budapesti bölcsészkaron.
 
Huszonöt éve dolgozom iskolaigazgatóként, itt felhasználom eddigi szakmai tapasztalataimat. Előző munkahelyemen megválasztottak az igazgatói munkaközösség vezetőjének, jelenleg a kerületi igazgatói kollégium ügyvivője vagyok.
 
 
Jelenlegi munkahelyem a Kék Általános Iskola.
 

Igazgatóként sikerült közelíteni a társadalmi elvárásokat és testületünk törekvéseit, megvalósítani az eredményes gyermekközpontú iskolát. Az elmúlt tíz évben a többi között, elnyertük a Soros Alapítvány oktatásfejlesztő pályázatát, a Bajor Kormány taneszköz pályázatát.
 
Tíz éve a Fővárosi Pedagógiai Intézet, szakértőjévé választott. Számos előadást tartottam, tanfolyamot vezettem elsősorban vezetéselméleti és gyakorlati kérdésekről. Közoktatási szakértőként, az ország számos iskolájában megfordultam.
 
Fontos nevelési eszköznek tekintem a természetvédelemre nevelést. Iskolánk harmadik éve ökoiskola.
 
Feleségem Tarján Éva a kerület Pedagógiai Szolgáltató Központjának szaktanácsadója. Igazi társam, nem csak a családi életben, hanem a szakmai munkában is.
Négy gyermekünk, és három unokánk van.
 
Az SZDSZ XIII. kerületi szervezetében 2001-től veszek aktívan részt. 2002-ben és 2006-ban a XIII. kerület 7. körzetének SZDSZ-es önkormányzati képviselőjelöltje voltam. Mindkétszer 16%-os eredményt értem el.
 
Tisztes helytállásom eredményeként hat éve dolgozom az önkormányzat Oktatási Kulturális és Sport Bizottságában. Itt aktívan részt vállaltam a kerület fejlődését elősegítő döntésekben. (Gyermekek táboroztatása, óvodák és iskolák fejlesztése, az egészséges környezet megteremtése, a szülők bevonása a döntésekbe).
 
2005-ben beválasztottak a kerületi szervezet ügyvivőtestületébe. Az elmúlt évben tagja lettem az SZDSZ Országos Tanácsának.
 
 
Hivatásomból és a körzet ismeretéből adódóan az alábbi célokat tűztem ki magam elé:
 
  • Teremtsünk biztonságos, egészséges környezetet gyermekeinknek,
  • Tegyük a gyermekek utcájává a Pannónia utca Dráva és Bessenyei utca közti részét (forgalomcsillapítás, zöld növények, padok), hiszen itt hat gyermekintézmény van,
  • Ne zárjuk el a Dunától a körzet lakosságát,
  • Hozzuk létre a Duna parti sétányt ebben a ciklusban legalább az Árpád hídig,
  • Tegyük rendbe parkjainkat, a pihenő övezeteket /Visegrádi utca, Kárpát utca/,
  • Újítsuk fel, önkormányzati támogatással, az elhanyagolt belső udvarokat
  • Tegyük tisztává körzetünket,
  • Gondozzuk folyamatosan a játszótereket, és hozzuk létre újakat az elhanyagolt parlagfűvel benőtt helyeken
 

A bejegyzés trackback címe:

https://tarjanandras.blog.hu/api/trackback/id/tr96340740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.26. 01:15:45

"Eötvös Lóránd Tudományegyetem" - LOL. Ha ott végzett, megtanulhatná helyesen leírni. Még akkor is, ha SZDSZ-es.

tarjanandras 2013.01.27. 10:41:53

Név, cím a szerkesztőségben? Amúgy meg köszönöm!
süti beállítások módosítása