Tarján András blogja

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Friss topikok

  • Ilona Kertészné Horváth: @lebenyi1: Én meg meg voltam róla győződve,hogy ez lesz.Hiába, amíg két ember létezik addig egyeté... (2019.01.18. 18:16) Szégyellem magam
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @wolves84lb: :) (2018.10.30. 13:34) Rémálom
  • Venlo: A Palatinus házak központi fűtési módozatáról jutott eszembe: a fürdőszobák melegvize is a Margits... (2018.03.21. 05:54) Palatinus házak
  • Venlo: Szomorúan egészítem ki a Gutenberg otthon egyik híres lakójáról szóló sorokat. Igen, Lechner Ödön ... (2018.03.10. 17:22) Gutenberg-otthon
  • MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: @élhetetlen: Mi az én fogalmaim szerinti út szerinted? Te kiállsz a saját véleményed mellett? V... (2017.06.03. 08:00) KN

Szak(?)felügyelet(!)

2010.08.16. 18:59 | tarjanandras | Szólj hozzá!

Huszár Ágnes, hasonló című, véleménye, bennem máig tartó érzéseket kavart fel. Kezdő pedagógusként, a hatvanas években, meglátogatott a szakfelügyelő. Behívattak az igazgatói irodába, és főnököm, remegő szájszéllel közölte velem, hogy bemutatja a szakfelügyelő kartársat, akivel meglátogatják soron következő órámat. Nem mondom, hogy nem voltak előítéleteim az intézménnyel kapcsolatban, de úgy gondoltam, ezt is túlélem.

Az óra nem a szokásoknak megfelelően zajlott, mivel a szakfelügyelő a tanári asztalnál, igazgatóm az utolsó padban foglalt helyet. Szerintem, a körülményeket is figyelembe véve, az óra viszonylag jól sikerült. Ezt követte a megbeszélés az irodában, ahová „dokumentumaimmal” (tanmenet, óravázlat) felszerelkezve kellett mennem. Megkezdődött a vallatásom: mi volt az óra célja, milyen nevelési eszközök bevetését tartottam szükségesnek, mivel akartam motiválni a tanulókat?

Majd az igazgató véleménye következett: A kartárs nagyon igyekvő, bár még csak első éve tanít. Politikailag folyamatosan fejlődik, részt vesz a szakszervezet munkájában, stb. Ekkor következett a szakfelügyelő, aki néhány semmitmondó szakmai megjegyzést követően rátért a lényegre, a kartárs (én) nem mutat jó példát a tanulóknak, farmernadrágot visel. Ezt a mondatot a jegyzőkönyvben is leírta.

A több mint két évtizede működő, szaktanácsadói rendszer hangsúlya a segítségnyújtás, szakmai kérdésekben való eligazítás. Nem ítélethirdetés és nem a politikai alkalmasság vizsgálata. Segíti, hogy a tanulók és pedagógusok elsajátítsák azokat a kompetenciákat, melyek a társadalomban való érvényesüléshez, a szolidaritáshoz szükségesek. Nem ismerem Huszár Ágnes tapasztalatait, de a minőségbiztosítás legjobb rendszere, ha az iskola, a tanulókkal, szülőkkel összefogva, szakmai tudását kamatoztatva, saját értékrendjét kialakítva, bízik a pedagógusokban.  És akkor nem nyomásként nehezedik rájuk a szülők igénye, hanem együtt tevékenykednek gyermekeikkel az ő érdekükben. 

(ÉS 2010/32., aug. 13.)

A bejegyzés trackback címe:

https://tarjanandras.blog.hu/api/trackback/id/tr292226067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.