Tarján András blogja

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Fülig José: "Európa! Nem vesznek el tőlem!" akarsz fogadni...? (2020.12.08. 17:42) Rigó
  • gigabursch: Az a blogger, aki Brendel Mátyást nem takarítja ki a blogjáról, annak komoly bajai vannak. Segítek... (2020.10.06. 12:05) Bringa
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @wolves84lb: :) (2018.10.30. 13:34) Rémálom
  • Venlo: A Palatinus házak központi fűtési módozatáról jutott eszembe: a fürdőszobák melegvize is a Margits... (2018.03.21. 05:54) Palatinus házak

Szünet után

2015.04.10. 12:41 | tarjanandras | Szólj hozzá!

ady.jpg

Véget ért a tavaszi szünet. A sok kis és nagy iskolás ismét a padokban ül és várja, hogy öntsék fejükbe a tudást a boldog, jól megfizetett pedagógusok.

Az utóbbi hetekben sok érdekes dolog történt az óvodásokkal és az iskolásokkal.

Mórahalmon szépen öltözött óvodások felköszöntötték a kormányablakot, a jelenlévő felnőttek nagy örömére.

A váci gimnazisták nem szereztek örömet a kedves vezetőnek, mert nem mentek el biodíszletnek, amikor ő bebizonyította, hogy a Fidesz méltó utódja a márciusi ifjaknak.

Az orosházi diákok iskolájáról leverték József Attila nevét, „mivel az épület falai nem hirdethetik egy megszűnt intézmény elnevezését”. Akármit is jelentsen ez az Orosházi Református Egyházközség véleménye. Az önkormányzat az akciót anyagilag is támogatta.

Nyíracsádon az egyik legnagyobb magyar költő, Ady Endre sem járt jobban. Itt a Hajdúdorogi Egyházmegye döntése szabadította meg az iskolát régi nevétől. Újabban Szent Piroska névre hallgat.

Tehát visszatértek a diákok, és a pedagógus életpályamodellel átvert pedagógusok, hogy tovább építsék az orbáni Nemzeti Együttműködés Rendszerét (beceneve NER). Ebben a rendszerben a valamennyi tanár egy munkáltatóhoz, a jó nevű KLIK-hez tartozik. Igazgatója nem munkáltatója, csak a felső hatalom kiszolgálója. Ebben a rendszerben a diák az egységes Nemzeti Alaptanterv dogmái alapján tanul. Melyben, sok pedagógus tiltakozása ellenére, Nyírő József, és Wass Albert munkái ajánlottak feldolgozásra.

A NER hogyan szolgálja az új modell felépítését? Milyen szerepet szánnak az iskolának a modell felépítésében? Erre alaposan rámutat a terv, amely szerint a hetedikesek un. kompetenciatesztet fognak írni, és ennek alapján dől el, kinek-kinek mi lesz a sorsa. Tizenhárom évesen kiderül: te kisfiam közmunkás, te szakmunkás leszel. Te pedig, mivel szüleidnek megvan a módja rá (trafik, föld, fideszes kapcsolat) és különórán nyelvet is tanulhattál érettségizhetsz, lesz egyetemi diplomád. Felső kasztba fogsz tartozni! A többiek pedig majd vegetálnak, elvégzik azt a munkát, amihez neked nincs kedved.                       Kíváncsian várom, mikor jut majd eszébe néhány talpnyalónak, hogy Ady, és József Attila után Petőfi nevét is leverjék az iskola faláról?

A NER azonban bizonytalan lábakon áll! Nincs olyan ideológiai háttere, mint volt a rendszerváltásnak. Csak a nagyobb haszon eleve működteti, még egy ideig. A rendszernek ui. nincsenek támogatói, csak a Fidesznek. Ideig, óráig. Közös feladatunk, hogy enyhítsük a kárt, amit a Fidesz rendszer okoz a jövőnek, az iskolának.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tarjanandras.blog.hu/api/trackback/id/tr407356024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása