Tarján András blogja

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Friss topikok

  • Fülig José: "Európa! Nem vesznek el tőlem!" akarsz fogadni...? (2020.12.08. 17:42) Rigó
  • gigabursch: Az a blogger, aki Brendel Mátyást nem takarítja ki a blogjáról, annak komoly bajai vannak. Segítek... (2020.10.06. 12:05) Bringa
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @wolves84lb: :) (2018.10.30. 13:34) Rémálom
  • Venlo: A Palatinus házak központi fűtési módozatáról jutott eszembe: a fürdőszobák melegvize is a Margits... (2018.03.21. 05:54) Palatinus házak

Bringa

2020.10.04. 12:14 | tarjanandras | 41 komment

 

bicikli.png      Nagyon későn, 1962-ben, huszonkét éves koromban tanultam meg biciklizni. Történt ugyanis, hogy az egyetem terepgyakorlatot szervezett a Mátrában, ahol vagy gyalog, vagy kerékpárral lehetett közlekedni. Indulás előtti nap kimentem a Városligetbe a kölcsönzőhöz, gondolván nem lesz ez olyan nehéz. Miután összeszedtem jó néhány kék foltot, beláttam, ez egyedül nem megy. Figyelte szerencsétlenkedésem egy korabeli hobó, és felajánlotta, hogy egy húszasért (!) megtanít. No, azóta tudok biciklizni. Szeretek is! Persze városi forgalomban soha nem próbáltam ki.Az utóbbi hónapokban nagy kedvvel figyelem Budapest elbringásodását. Nagyon tetszik, hogy a hozzám hasonló „kocabiciklistákon” kívül megjelentek, akik munkába, iskolába járásra, ügyeik intézésére használják, sőt pótülésen, utánfutón gyerekeket visznek óvodába, iskolába. Tetszik, hogy valami elkezdődött nálunk is. Persze ez együtt jár azzal is, hogy a közösségi médiában összecsapnak a hívek és az ellenfelek.

Gyakran járok Bécsbe, és még gyakrabban Stockholmba. Mindkét városban fejlett a kerékpáros közlekedés. Ezt jól jellemzi a kerékpárutak hossza. Míg Budapesten ez összesen 187 kilométer, Bécsben 1431, Stockholmban 1140.

Vajon az osztrákok és a svédek könnyebben befogadták a bringásokat? Hiszen tudjuk, az újdonságoktól sokan idegenkednek. Így volt ez a vasúttal, az autóval is a XIX. században és a XX. század elején. A párizsiak az Eiffel tornyot is utálták. Eiffel úgy kapta meg az építésre az engedélyt és a támogatást a várostól, hogy csak ideiglenes látványosság lesz, és húsz évvel az elkészülte után, vagyis 1909-ben lebontják.

A bécsi Ringet én mindig a budapesti kiskörúthoz hasonlítom. Pedig micsoda különbség! Tessék csak belegondolni mi történne, ha a Bajcsy Zsilinszky utat , és a Múzeum körutat egyirányúsítanák,  ahogy ez Bécsben megtörtént a Ringgel 1972-ben. Csak a villamospálya kétirányú. Van hely a kerékpárosoknak, sétálóknak, konflisoknak és a nyugodt, kulturált gépkocsiforgalomnak is.  A kezdet itt sem volt könnyű. Az autósok hosszú ideig tiltakoztak, hogy megnyirbálták jogaikat.

Stockholmban élmény biciklizni. A városi utak jó része sziklák, tavak, erdők között vezet. Fiam munkahelye a belvárosban van. Kertvárosi lakásából 12 kilométert biciklizik, pedig van jó metró összeköttetés is. Lemérte, metróval ötven perc a menetidő, kerékpárral negyvenöt, a zuhanyozással együtt. Persze a munkahelyen erre is van lehetőség.

Stockholmban minden korosztály biciklizik. Ahol nincs kerékpárút, ott az úttesten, biztonságosan, mert az autósok partnernek tekintik őket. Úgy vannak vele, hogy ma autóval megyek, mert úgy célszerű, de holnap én is biciklire ülök. Nincs dudálás, leszorítás. Svédországban hosszú a tél, ezért ott mindenkinek van téli kerékpárgumija.

Egy idős úr elmondta, hogy Stockholmban se volt mindig ilyen fejlett az infrastruktúra, civilek kezdtek lobbizni érte az önkormányzatnál. Mikor a döntéshozók látták, milyen mértékben nő a biciklisek száma, megtörtek. Azóta is mindenki küzd a maga helyéért a forgalomban.

A biciklizés a városi közlekedés leggyorsabb módja, ami kiküszöböli a dugót és a közösségi közlekedés problémáit. A biciklizés a leggyorsabb, az autó átlagsebessége kevesebb, mint fele a kerékpározással elérhető átlagsebességnek. A kerékpáros közlekedés kiküszöböli a megállóktól-megállóig gyaloglással töltött időt.  Nem beszélve arról, hogy nem fogyaszt benzint, erősíti a szervezetet.

Jelenleg a Nagykörút a botránykő. Az autósok visszakövetelik a két sávot, és arra is hivatkoznak, hogy így a kerékpárosok sokkal több mérgezett levegőt szívnak be. Bécsben és Stockholmban meggyőződtem róla, hogy létezik békés egymás mellett élés. Ehhez persze be kéne látni, hogy nem mindig kell autó a fenekünk alá.

A budapesti tiltakozások mögött gyakran sejtek politikai érdekeket. Csak nem az a baj, hogy ellenzéki a főpolgármester?

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tarjanandras.blog.hu/api/trackback/id/tr1216226682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

illibernyák 2020.10.05. 00:05:55

Te figyelj!
Bécsben egy önkormányzati vezetés se volt olyan hülye, hogy megvalósítsa, hogy az autók haladását akadályozó kerékpárutakat és buszsávokat rakjanak minden olyan útra, ahol a hely az autósoknak kell.

Majd hülyék is lettek volna azt hinni, hogy ha minél nagyobb lesz egy városi dugó és ezzel jaró benzingőz az elvett autósávok miatt, akkor annál nagyobb öröm, hogy egyre több kerékpárosok szívja a mérgezett levegöt.

Szintén nem voltak hülyék a nagy "körutakból" kerékpár, meg busz sávokat levenni, mert akkor a nagy körutakból nagy lebénult autótengert és még nagyobb szmogtelepeket csináltak volna, ami meg pont nem zöld politika.

Ehelyett fel tudták fogni, hogy a motorizáció nem bün, hanem a fejlődés szükséges kelléke és feltétele, ezért ahol az autósoknak haladniuk kell, ott csak autók számára van hely az utakon. Annyira, hogy a minél gyorsabb haladás érdekében a városon belül építettek autópályákat(!!!), ahol haladhatsz 80-nal, hogy minél hamarabb eljuss a célodhoz avagy hogy túljuss a városon. Majd hülyék lettek volna ehelyett bicikli utakat építeni ezeken az utakon.

A Ring pedig se nem gyorsforgalmi haladásra szolgáló út, se nem igaz az, hogy ott autósávokat áldoztak volna be kerékpársávért. A Ring az egy normál belvárosi körút, amely abszolút nélkülözhető része a városon át való haladásnak, ide csak az téved be, aki nem ismeri a várost. Tehát teljességgel összehasonlítahtatlan a Bajcsyval. Vagy a akármelyik pesti körúttal.

Azonkívül a Ring 5 km hosszú és ezzel vissza is érkeztél a kiinduló pontodra. Maga a Bajcsy meg majd 7 km hosszú és ezzel a budapesti "ring" egyhatodánál se vagy.

nyerafidesz 2020.10.05. 05:01:08

Nem az a baj, hogy ellenzéki a polgi, hanem az, hogy a Karácsony az. A közlekedésről meg annyit, hogy teljesen más minden város közlekedési struktúrája.
Budapest nem csak főváros, hanem az agglomerációból érkezők munkahelye. Vagy éppen az onnan érkezők útjába eső "település". Mivel a körgyűrű olyan amilyen, ráadásul zsúfolt, így a munkába igyekvő melósjáratok a várost használják.
Aztán itt vannak a vállalkozók, akiknek muszáj autóval közlekedni. És akkor jön ez a Karácsony akinek jogsija sincs, és lenyomja az autósokat úgy, hogy a kerékpárosok közlekedési kultúrája még ki sem alakult. Az is megérne egy beszélgetést, hogy miért nincs Kresz vizsgához kötve a fővárosban és a megyeszékhelyeken való bringázás, ha már egyszer a közúton közlekednek. Meg a járdán. Meg a zebrán. Meg az egyirányú utcában szemből, stb.

Ménár Atya 2020.10.05. 06:27:08

Semmi köze a főpolgi ellenzékiségének ,a felháborodát az elhibázott döntések sorozata okozza, amivel sokkal környezetszennyezőbb,és lassab lett a forgalom.
Az elbringásodás sem igaz, alig használják a sávokat, nyugodtan fellehetne terelni a bringásokat a 4 m széles járdára, had nézzük a békés egymás mellett élést a gyalogosokkal......
Az értelmetlenül átforgatott,és lezárt utcákat pedig vissza kell állítani, és befejezni az ebből eredő birságolást, mocskos adóztatást.
Vicc, hogy amíg eddig mondjuk 2 perc alatt kiér az ember a főútra, addig most 10 perc keringés, és dugó a belső utcákban, közben ugye jár a motor.
Ez biztos nagyon környezetbarát, és élhető budapest.......
Nem fedi a kampányígéret a valóságot, még megközelítőleg sem.

2020.10.05. 08:12:22

1) Ellenzéki vagyok.
2) Bringázok.
3) A nagykörút elvétele az autósoktól akkor is hülyeség.

Fel kellene már fogni az egyszerű dolgokat: a bringásnak nem kell a nagykörúton mennie. Mi a fasznak erőltetik, hogy ott menjen?! Menjen a kis utcákban!

Mi a fasznak kell ezt erőltetni? Semmi előny, csak hátrány. Miért nem bírja Karácsony, meg a blogger felfogni ezt az egyszerű érvet?!

Mondjon egyetlen érvet, amiért a bringásnak muszáj a nagykörúton mennie, és nem 1 utcával arrébb!

igazi hős 2020.10.05. 08:18:01

Tarlós szabotálta/visszacsinálta az ellenzékinek egyáltalán nem nevezhető Vitéz Dávid közlekedésfejlesztési programját, tehát nem mondható, hogy csak azért, mert ellenzéki a városvezetés. De persze ezért is, hiszen a Fidesz kommunikációjának alapköve (nyilván mást nem találtak) az, hogy Karácsony alkalmatlan a főváros vezetésére. Bármit csinálna, 400 KESMA média szajkózná ugyanazt. Akkor már csináljon értelmes dolgokat, mint például a városi közlekedés fejlesztése, ami -többek között- a városi autózás visszaszorítását jelenti.

igazi hős 2020.10.05. 08:22:47

@Hasdrubal Barcas 3: Te vagy nem bringázol, vagy hülye vagy, vagy hazudsz. Hol jó, azaz elsősorban biztonságos bringázni? Pont ott, ahol autózni is: főúton, ahol látnák és elsőbbséged van. Ez az ami "1 utcával arrébb" egyáltalán nem teljesül. Nincs egybefüggő és védett útvonal sehol a Nagykörút mentén, ez valami autós bullshit, amit visszhangzol.

Serény Vélemény 2020.10.05. 08:25:35

Jé, Matyi tud értelmes dolgot is kommentelni? :-)

Serény Vélemény 2020.10.05. 08:39:06

@Hasdrubal Barcas 3: Figyuz, engem annyira nem érdekel, mert ha autóval kellene bemennem a munkahelyemre - ez mondjuk azután egy hónappal fog bekövetkezni, hogy mindenkit beoltottak "a" vírus ellen - és még akkor is csak heti maximum kettő napot, amit szerintem le fogok alkudni egyre - akkor is lenne parkolóm.
2. Szerintem budapest biciklisítése a jelenlegi városvezetés fullextrás impotenciájának a kifejeződése.
3. ami viszont nagyon jó, az a hév és az elővárosi közlekedés fejlesztése. Ami nem impotens karigeri projekt, hanem Fürjes Balázs és a kormány van mögötte, ami a tényleges megvalósulása irányában meglehetősen jó jel, bizalomra ad okot...

Közlekedő tömegközlekedő 2020.10.05. 08:42:15

Mondjuk egy ételfutár beosztás felett kinek alkalmas közlekedési eszköz a bringa munkába járáshoz?
Mondjuk a hollandoknak igen, de ők alapból büdösek, mindenki, így a bringás szag már nem kirívó.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.10.05. 08:50:59

@Hasdrubal Barcas 3:
Karigeci keze meg van kötve. MIver a város gazdasági dolgaiba nem tud beleszólni Puch Lacibácsi meg Fletó miatt, így önmegvalósít a kretén. Nézd meg a főpolgi helyetteseket: Gynémethzsóka 1952ből, Leisztingernéni, meg a 3 libsihipszterbuzi. Az első kettő viszi a kasszát, a másik három meg sárga festéket locsol szét. Nem kellett volna megválasztanunk (nyilván nem konkrétan mi) ezt a barmot.

nagyondurva 2020.10.05. 08:58:12

Én bicajozom (nem a szigorúan vett belvárosban) és autót is vezetek. Nem tudom megítélni a belváros forgalmát, mert ez közlekedésmérnöki és egyéb feladat.

Amit én észrevettem:

- Pár napja korán reggel, még sötétben vezettem, a felfestett kerékpársávokból semmit nem lehet látni. Aztán persze nappal is megnéztem, a félig lekopott útburkolati jelekre ráfestve, azokat érvénytelenítő szintén lekopott sárga jelek, teljes a káosz, egy nagy falfirkának néz ki az egész Körút... kíváncsi vagyok, mikor vasalják ki az első kerékpárost ezek miatt és kit hoznak ki felelősnek.

- Régebben, az első felfestések után az Üllői úton kerékpáros előttem a sávban, majdnem megállásig lassul 10...20 méterrel a kereszteződés előtt, ezzel elvágva a kanyarodósávba való kisorolás lehetőségét. Fülében agybadugós fülhallgató. Ezeket miért nem lehet anyagi csődig büntetni? Ilyenkor szégyellem magam, hogy én is szoktam biciklizni. Az összes bénázó, szabálytalan autós ellenére arányaiban a biciklisek szabálykövetése rosszabb, veszélyeztetik magukat és másokat, egy sértődött, pökhendi banda, akik ha kapnak valamit, csak visszaélni tudnak vele, értelmesen használni nem. Kellene valamiféle kerékpáros jogosítvány.

illibernyák 2020.10.05. 09:15:13

@Közlekedő tömegközlekedő:

Így van, meg kellett volna hagyni Tarlóst, hogy folytassa a buszsávok további telepítését minden utcába, ahol eddig még nem okoztak dugót, meg hogy minden kerületbe engedélyezzen egy stadion építést, meg hogy elbaszott életveszélyes ruszki technikát vegyen "metró" néven, meg hogy még húsz évet tököljön a dugódíj meg Lánchíd tervével, meg hogy még 30 év kelljen neki mire megérti mi az a Park and drive és ahhoz mit kell csinálni, na meg hogy a fideszes haverok a várnegyed összes lakását lenyúlják maguknak havi 30 ezer forintos bérlakásként.

illibernyák 2020.10.05. 09:29:15

@igazi hős: " Akkor már csináljon értelmes dolgokat, mint például a városi közlekedés fejlesztése, ami -többek között- a városi autózás visszaszorítását jelenti"

És ez miért értelmes dolog elárulnád? Hogy a napi 9-10 órás muinkaidőd mellett az utazás 1,5 - 2 órára nőjön?
A jelenlegi infrastruktúra mellett ez a valóság.

Semelyik városban nem tudták visszaszorítani az autózást, ezt az 50 éves elméleti vágyast senki se tudta még megvalósítani, hiába próbálkoztak bármivel is. És akárhogy is emelkedett a benzin ára. Ugyanis azt az apró tényt rendre figyelmen kívül hagyták, hogy az autósok 99%-a nem azért jár autóval mert abból nem engedi magát kiráncigálni, hanem mert az adott infrastrukrúra mellett összadja az időt, a távolságot, a költséget és gyürődést és rájön, hogy a tömegközlekedés szóba se jöhet.

illibernyák 2020.10.05. 09:33:41

@igazi hős:

summa summarumm, ha bringázni akarsz, akkor irány a Városliget, a Margit sziget, a Népliget stb. Vagy ki a külsö kerületekbe. Ott a helye a bringázásnak, nem pedig a belvárosi gyors közlekedésre megépített utakon.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.10.05. 09:35:17

@illibernyák: Nem voltam nagy Tarlós fan, de legalább amikor Vitézy kalácska kitalálta a budaőrsi úti busz sávot, na azt egy nap után eltüntette. Ettől még jogosak a megjegyzéseid. Bár az eéőd hülyesége ne mentse már fel az utódot a baromságokkal kapcsolatban.

Khep 2020.10.05. 09:47:20

"A biciklizés a városi közlekedés leggyorsabb módja, ami kiküszöböli a dugót és a közösségi közlekedés problémáit. A biciklizés a leggyorsabb, az autó átlagsebessége kevesebb, mint fele a kerékpározással elérhető átlagsebességnek."

Hogy mer leirni ekkora hazug baromságot?
Ez maximum nagyon korlátos időpontban és távon teljesülhet, messze nem általános.
Meg kellene már érteni, hogy a legtöbb autós nem két metró vagy villamosmegálló között autózik.
De nyugodtan "versenyezhetünk" egyet autó-bringa viszonylatban, pl. Zugló-Budai hegyvidék távlatban. Nézzük meg ki ér oda előbb, egyáltalán fel tud-e tekerni egy átlag bringás a hegyre. (és persze szabályosan, nem buszsávban, autók között lavirozva stb.)
De nézhetjük ugyanezt sik terepen is, ott sem lesz gyorsabb a bringás, kivéve persze ott ahol kerigeri már elintézte, hogy ne lehessen autóval haladni, pl. nagykörút.
És persze ugyanezt megnézhetjük esőben, hóban, fagyban, mekkora alternativa a bringázás.

Fikalnyik Eugén 2020.10.05. 10:23:56

Csak költői kérdések:
Stockholmban is olyanok a domborzati viszonyok, mint Budapesten? Ott is százezrek laknak 2-300 méter felett?
Ott is vannak solymári fideszes szarháziak, akik akadályozzák a körgyűrű megépítését és emiatt hatalmas az átmenőforgalom?
Ott sem takarítják a kerékpárutakat? Ott is az van, mint nálunk, hogy a januárban leesett hó kupacokban áll az úton márciusban is? Ott is az van, hogy az összes Pest megyei kormányhivatal, földhivatal, bíróság Budapesten van, és a ceglédi vagy a váci Pestre meg ügyet intézni? Ott sincs óvoda vagy bölcsőde és három kerülettel arrébb hordják a gyerekeiket? Tényleg, ott is van olyan, hogy egy sávot kettővé szednek, és a tükrök majdnem összeérnek?
Folytathatnám, de nem sok értelme lenne.
Olyanok vagytok a pesti kerékpározással, mint Gaudi az ocsmány templomával, évtizedekig gurigázzátok a szart, be kéne látni végre, hogy aki kerékpározni akar az vagy tud így is (én is tudtam), vagy keres magának egy tetszetős helyet, pl. Kecskemét.

midnight coder 2020.10.05. 10:44:07

@Khep: Az igazság az, hogy az hogy a bringa gyorsabb-e vagy az autó, leginkább attól függ hogy honnan hova mész. Amíg a városon belül mozogsz, addig elég gyakran a bringa győz. Én Pl. kb. egységesen 45 perc alatt tudok a melóhelyemre érni a házunkból mind BKV-val, mind autóval, mind bringával. De a BKV-nál 10 perc gyaloglás + átlagban 10 perc járműre várakozás van. Az autónál ami belassít azok az állandó dugók (ezt még úgy 2015 magasságában mértem, azóta ez romlott), a bringánál pedig az átlag 25 Km/órás tempó. Visszafelé az autó valószínűleg még lassabb lett volna, ahogy a BKV is felmegy ilyenkor egy óra fölé.

midnight coder 2020.10.05. 10:57:04

Ami a szvsz a különbség Budapest és más városok között az szvsz a Duna, illetve az, hogy ez az ország közlekedési csomópontja. Nálunk minden út nem Rómába vezet, hanem ide. Akár vasútról, akár autópályáról van szó. És a Duna miatt csak néhány helyen lehet átjutni. Ráadásul az egész belváros alapvetően lovaskocsikra volt méretezve.

nagyondurva 2020.10.05. 11:09:27

@midnight coder: "átlag 25 Km/órás tempó" - átlag és 25? Ez még csúcssebességnek is sok a legtöbb embernek. 25km/h konkrétan balesetveszélyes nagyon sok szituációban. Ha mint megoldásról beszélünk a biciklizésről, az átlagembereket kellene alapul venni, és átlagos útvonalakat, ahol a biciklisnek is meg kell (kellene) állnia.

Másik hozzászólásod, Duna: igazad van, innen indul minden.

Khep 2020.10.05. 11:32:26

@midnight coder: Én is azt mondtam, hogy helytől és időponttól függ.
Én 10 óra felé szoktam megindulni, egyáltalán nincs dugó, esélye sincs a bringának. 2015 óta pedig nemhogy nem romlott, hanem sokat gyorsult az autós közlekedés a virusnak hála.

A bringás átlag 25 kmó pedig teljesen lehetetlen egy átlag embernek, nemhogy hegynek fel, de még leejtőn is. Piroslámpáknál ugye megálsz? Mert azt visszatornászni 25 kmó átlagra nem semmi, minden elismerésem, de ne gondold, hogy az emberek 1%-a is akár meg tudná csinálni. Egy normál bringás jó ha 10 kmó-s átlagot hozhat.

Khep 2020.10.05. 11:33:57

@Khep: "sokat gyorsult az autós közlekedés "

Már ott természetesen ahol az elmebeteg karigeri még nem "optimalizálta" a közlekedést.

Falshang 2020.10.05. 11:55:31

@illibernyák: "summa summarumm, ha bringázni akarsz, akkor irány a Városliget, a Margit sziget, a Népliget stb. Vagy ki a külsö kerületekbe. Ott a helye a bringázásnak, nem pedig a belvárosi gyors közlekedésre megépített utakon."

Jaj, tényleg, rögtön elköltözöm, és a munkahelyem is megváltoztatom ennek érdekében.

Matyika Ápolója 2020.10.05. 12:03:41

"A budapesti tiltakozások mögött gyakran sejtek politikai érdekeket. Csak nem az a baj, hogy ellenzéki a főpolgármester?"

Én bármelyik tiltakozás mögött gyakran sejtek politikai érdekeket. Csak nem az a baj, hogy Orbán van hatalmon?

0.5 bit 2020.10.05. 12:09:35

Ha ennyire tökéletes közlekedési eszköz a kerékpár, akkor nem kellene a 4-6 villamost is megszüntetni?

csodalámpa 2020.10.05. 12:19:56

@Khep: nem érzem magam rendkívülinek, kissé túlsúlyos, irodista nőként, egy általában megpakolt cross-trekking biciklivel nekem is 20-22 km/h az átlag sebességek. Oké, a pesti oldalon, nincs sok hegymenet, és megállok a pirosnál. A 25 -ös átlag egy normál fizikumú férfinál egy országútival nem kirívó teljesítmény.

nagyondurva 2020.10.05. 13:18:39

@csodalámpa: A munkába járás nem sportteljesítmény, hanem mindennapi rutin. És nem 1-1 sportosabb emberről beszélünk, hanem akár több ezer ember közlekedési módjáról. Gondolj csak bele, ha átszoknának az emberek a kerékpárra, mennyire telítettek lennének a sávok, ott is "dugó" lenne, nem tudnál a saját tempódban menni.

Teljesen elrugaszkodott a 25km/h, a megállásokat is figyelembe véve 15km/h átlag reális, szerencsésebb helyeken 20km/h.

inteligencs elenzeki 2020.10.05. 13:26:31

Egyre több kritika éri az oktatást és az egészségügyet.
Csak nem az a baj, hogy a kormány jobboldali?

gyongyi70 2020.10.05. 13:53:34

@midnight coder: nem csak a Duna, a vasútvonalakon való átkelési lehetőségek is korlátozottak és ez sok helyen okoz tumultust, dugókat.

Khep 2020.10.05. 14:44:56

@csodalámpa: pedig nyugodtan különlegesnek érezheted magad. Egy 22-25-ös átlaghoz pirosnál megállva, elsőbbséget adva tehát több perces konkrétan 0-val való "haladással", bizony 40 körül kellene tekerni folyamatosan. Akinek ez tényleg megvan és nem csak érzésre mondja a 25-ös átlagot, ráadásul mindezt szabályosan (piroslámpánál megállás, gyalogosok elengedése kanyarodáskor, nem autók között evikélve) megcsinálja, annak továbbra is gratula.
(és persze feltételezve, hogy nem két 1 km-re lévő pont között teker, amin fix bringasáv van, pl. népliget)

Khep 2020.10.05. 14:46:36

@Khep: és nyugodjon bele mindenki, ha tényleg átülne az autósok akár csak 50%-a bringára, akkor nekik az átlagsebessége 10 max 15 kmó lenne, mert az a realitás.
Persze akkor baromira nem jön ki a posztoló lázálmában szereplő dupla átlagsebesség bringával, ami szintiszta hazugság igy általánositva.

Ménár Atya 2020.10.05. 16:23:05

Ha jól számolok akkor a posztoló 80 éves.
Nem nagyon látom a korosztályát bringázni.............
Erre mondják, hogy könnyebb a más faszával verni a csalánt.
Egy megválasztott városvezetésnél, már nem kellene azon rugózni , hogy milyen politikai erő rugdalta abba a pozícióba.
Megválasztották, el kell fogadni, nem az ellenzékisége miatt utálják a bicikli sávjait, hanem egyszerűen azért, mert ez így rossz, és értelmetlen.
Naponta járok ezen a szakaszon, bringás alig megy, aki megy az alapból szabálytalan, és az alapvető kreszt sem tartja be, csak veszélyezteti feleslegesen a forgalmat, a sávok rosszul felfestettek, az állítólagos felméréseknek köze nincs a valósághoz, egy izzadságszagú erőlködés az egész, ugyan úgy, ahogy az utcák oly módon történő forgalmi rend változtatása ami csak dugókat okozott, és sokkal több időt kell egy egy autónak eltölteni a mellékutcákban, ahol eddig alig ment autó.
Szóval ez a baj.

gigabursch 2020.10.06. 11:59:05

Az, hogy ellenzéki : tökmindegy.
Az, hogy nem gondolkodik és csak egy hisztis picsa, nos, az már nagyobb baj.

gigabursch 2020.10.06. 12:03:46

@Hasdrubal Barcas 3:
Nagyokat! Ne hazudj! A seggedet nem tudod felemelni, olyan dagadt vagy.

gigabursch 2020.10.06. 12:05:05

Az a blogger, aki Brendel Mátyást nem takarítja ki a blogjáról, annak komoly bajai vannak.
Segítek: math0, hasdrubal...
süti beállítások módosítása