Tarján András blogja

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Fülig José: "Európa! Nem vesznek el tőlem!" akarsz fogadni...? (2020.12.08. 17:42) Rigó
  • gigabursch: Az a blogger, aki Brendel Mátyást nem takarítja ki a blogjáról, annak komoly bajai vannak. Segítek... (2020.10.06. 12:05) Bringa
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @wolves84lb: :) (2018.10.30. 13:34) Rémálom
  • Venlo: A Palatinus házak központi fűtési módozatáról jutott eszembe: a fürdőszobák melegvize is a Margits... (2018.03.21. 05:54) Palatinus házak

Piroska

2020.11.20. 14:54 | tarjanandras | Szólj hozzá!

Lassan harminc éve ismerjük egymást. Ő tartja karban a fejemet, kívülről. Eszternek nem kis erőfeszítésébe került, hogy rávegyen, nem szerettem a fodrászatot. Ráadásul, úgy tudtam, Piroska női fodrász. Sörényemet magam mostam, szakállbozontomat ollóval nyírtam. Így ismertek több mint ötven éve.

Csak kísérj el! Idegenkedtem a szagoktól, a rám terített lebernyegtől, a hajmosó táltól. Aztán, ahogy az lenni szokott betörtem. Hathetente rendszeres vendége vagyok Piroskának. Sőt, követjük őt, ahogy az egyik kis belvárosi műhelyből a másikba vándorol. Egy idő után már beszélgettem vele. Szeret beszélgetni, ahogy én is. Kezdetben csak a helyiség tulajdonosának cselvetéseiről, később a családjáról. Kényesebb témákra csak néhány év elteltével tértünk át. Ez a napi politika volt. Hamar konstatáltuk, hogy nem állunk egy platformon. Miközben csattogott az olló, torkomon kapirgált a kés kifejtettem vele homlokegyenest ellentétes álláspontomat. A fentiekből következően az eszmecsere nem vett soha militáns fordulatot. Egy idő után észrevettem, hogy Piroskát érdekli a véleményem, ezért provokál. Engem meg szórakoztatott, meggyőzni ugyan nem tudtam, de gyakoroltam, csiszoltam érvrendszeremet. Odáig fajult a dolog, hogy megajándékoztam akkoriban megjelent könyvemmel, melyet elolvasott és további beszélgetéseink témájává vált. Én mereven ültem a fodrászszékben, ő csaknem nyolcvan évével, ollóját csattogtatva táncolt körülöttem. Boldog voltam nála.

Múlt héten telefonált, hogy megbeszélt randevúnk elmarad, mert a műhelyből kitették a szűrét. A tulaj jobban fizető bérlőt talált. Rögtön hozzátette ő már kitalálta a megoldást, mert nem hagyhatja cserben a barátait. Az alig tucatnyi kuncsaftot. De ő barátoknak nevezett minket.

Várom Piroska telefonját!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarjanandras.blog.hu/api/trackback/id/tr5916292548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása